Je zet je telefoon aan en wilt even appen. We kunnen niet meer zonder onze smartphone, en al helemaal niet zonder apps. In deze SKILLS leren leerlingen een app ontwerpen.
Deze SKILLS module is goed te combineren met een THEMA of PROJECT.
8 uur
Deze SKILLS module bestaat uit meerdere taken /opdrachten.
> Introductie apps
Basistaak, 2 lesuren
Elke leerling heeeft meerdere apps op zijn/haar telefoon, maar wat is een app eigenlijk? In de taak gaan leerlingen dat ontdekken, maar ook starten met een onderzoek naar iddën voor een eigen app.
> App flow
Basistaak, 2 lesuren
Het is bij de ontwikkeling van een app belangrijk goed na te denken over de werking van de app. Gebruikers moeten het wel goed en snel kunnen gebriken! Daarom wordt er vaak een Plan van Eisen opgesteld. Met behulp van zo’n PvE gaan leerlingen een app-flow maken voor hun eigen app.
> Technisch ontwerp
Basistaak, 2 lesuren
Hoe werkt de app? Wat komt waar? Wat gebeurt er als ik op een knop druk en waar ga ik dan heen? Het antwoord op deze vragen maak je zichtbaar in een technisch ontwerp. In deze taak gaan de leerlingen aan de slag met het technisch ontwerp voor de app die ze zelf (gaan) ontwikkelen.
> Werkend prototype
Verwerkingstaak, 2 lesuren
Voordat een app gelanceerd wordt, wordt er vaak een prototype gemaakt. In de eerste taken zijn de voorbereidingen getroffen voor zo’n prototype, in deze taak maken de leerlingen een prototype voor de zelf te ontwikkelen app. O.a. komen aan de orde een stijlkaart en het ontwerpen van de schermen.
Dit lesmateriaal is beschikbaar.
Als u gratis inzage wilt in de bovenstaande module, vul dan de onderstaande gegevens in.
We zorgen dat u binnen korte tijd gratis toegang hebt tot de gewenste module.
Benieuwd naar het praktijkgerichte programma? Vraag dan nu direct de gratis demo aan!